Бесплатан превоз студентима у ГСП-у

СФ

/ #391 Re:

2013-04-04 15:44

#17: -

Апсолутно се слажем са Вама, јер углавном нисмо баш најбље упознати са темом, нарочито када је реч о страним искуствима, начину функсионисања наплате итд.

Јавни градски превоз пуника као систем масовног превоза, да би као такав опстао у једном друштву које је као наше (у транзицији и са ниским БДП-ом), мора постојати концепт да НЕМА ПОВЛАШЋЕНИХ. Да, баш тако, јер ако немамо богату државу и град, а немамо ни неког ко ће плаћати услугу коју добија, онда не можемо очекивати побољшање квалитета исте.

По чему се то јавни градски превоз и превоз разликује од осталих захтева људи. По логици ствари, онда би и неке друге услуге могле бити за "џ", рецимо шишање. Да ли је то реално? Па наравно да није.

Да ли ви, као будућа елита ове државе, као академски ниво, као неко у кога се гледа као у светињу, када се говори о просветљењу судбине ове државе, да ли икада уђете у самоуслугу узмете крем бананицу и изађете а да не платите, и још изударате касирку када крене да вам наплати?! Шта, не мислите ваљда да је то крађа?! Има ли разлике у односу на  шверц у јавном превозу?!

Надаље, кад смо већ код месечне претплатне карте за студенте у Београду, просечан студент, београдски, у месецу има мобилност од 102 вожње, што је када се помножи са "реалном" ценом превоза у Београду (појединачна вожња) која износи 72 дин једнако 7344 дин. Е, драге колеге, то је реална цена коју би требало платити  за утрошене ресурсе ГСП-а. Наравно, као студенти бенефиција постоји, па је месечна карта 1100 дин. И после кукамо како нисмо повлашћени, а плаћамо 6,67 пута мање од онога што користимо.

Дакле, лепо би било када би све било бесплатно, али питање је колико је све то оствариво и могуће.

За сада постоји много више проблема који оптерећују ниски студентски буџет од овог...