Ik doe aangifte tegen Geert Wilders
De boemerang |
/ #2361 Re:2014-04-22 16:13"Vindt u dat de meerderheid van de mensen met een islamitische geloofsovertuiging niet voor problemen zorgen?" Ja, ik vind — nee, ik weet dat de overgrote meerderheid van mensen met een islamitische geloofsovertuiging voor geen enkel probleem zorgt. Als u beweert van wel, dan is het aan u om uw bewering te staven. "Dan stel ik voor dat u wat vaker naar het nieuws kijkt en misschien kan u wat onderzoek doen naar de vrouwenrechten in Islamitische landen. Een groot succes hoor!" Ga u nu niet op de borst kloppen voor iets dat hier nauwelijks tot stand is gebracht. Hoe oud is het kiesrecht voor de vrouw? Hoe groot is het verschil in inkomen ook vandaag de dag nog tussen een man en vrouw die hetzelfde werk doen? Hoe groot is het percentage vrouwen in topposities anno 2014 en hoe verhoudt zich dat tot het aantal vrouwen en hun prestaties op de universiteiten? Nogmaals: eeuwen van onderdrukking hebben in die landen niet toegelaten wat hier slechts zeer mondjesmaat en met grote offers is bevochten. "De gender gap index in 2013 toont aan hoe slecht Islamitische landen wel presteren. Dit maakt duidelijk dat het niet gaat om een probleem van enkelen." Werkelijk? Moet ik het nogmaals herhalen? Bovendien, een statistiek (en een index is een statistiek) zegt helemaal niets over individuen. Zulk een index maakt dan ook helemaal niets duidelijk ten aanzien van die enkeling. Leer begrijpen wat statistieken zijn en welke waarde zij hebben. "Trouwens, als de Bijbel en de Koran niemand hebben vermoord, hebben Mein Kampf, het rode boekje en de uitspraken van Wilders dat ook niet gedaan. Waar maakt u zich dan druk over?" Ik maak mij niet druk over de Bijbel, de Koran, de Talmoed of welk boek ook. Ik maak mij druk over die individuen die zich verstoppen achter die boeken en uitspraken en wél voor problemen zorgen. Zoals u de moslim verwijt dat hij zich verstopt achter geselecteerde Koranverzen, zo verstoppen u en de uwen zich achter het gedachtengoed en uitspraken van Wilders (om uwentwillen 'Mein Kampf' maar even buiten beschouwing te laten). Pot, ketel, zwart — meer uitleg nodig? En wanneer brengt u dat 'houden van' in praktijk? Zolang u en de uwen spreken over 'superieur' en 'inferieur' (of anderen die zo spreken gelijk geven), blijft u vooroordelen in het rond strooien. In hoeverre horen die vooroordelen bij de in uw ogen superieure 'Westerse waarden'? Denk alstublieft tenminste één keer na voordat u iets in alle openbaarheid roept (en voor de wereld en het nageslacht op het internet publiceert). En blasfemie is niets meer of minder dan een uiting van respectloosheid (naar de godheid toe die belasterd wordt en naar eenieder toe die die godheid eert). Als u vindt dat dat een recht moet zijn, dan heb ik ten diepste medelijden met u. Over 'Westerse waarden' gesproken … |
|
Peticija za oslobođenje BOGDANA JOVIČIĆA
Pravda za zatočenog Srdjana Žunića
PROTIV SPOMENIKA DRAŽI MIHAILOVIĆU
Ne koncertu Ace Lukasa u Tvrđavi – Sačuvajmo spomenik kulture
Слобода за Андреjа Гњота!
Peticija da se pas Brankica vrati Fondaciji Vidak
ИЗЛАЗАК ИЗ СВЕТСКЕ ЗДРАВСТВЕНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ!?
ПЕТИЦИЈА ЗА ДОНОШЕЊЕ РЕЗОЛУЦИЈЕ О ГЕНОЦИДУ НАД СРПСКИМ НАРОДОМ У НДХ У ПЕРИОДУ ОД 1941. ДО 1945. ГОДИНЕ
Vracanje Chipsy štapića sa kečapom
Da li želite nešto da promenite?
Promena se ne događa ako ćutite. Autor ove peticije se pokrenuo i preduzeo akciju. Hoćete li i vi uraditi isto? Započnite društveni pokret kreiranjem peticije.
Pokrenite sopstvenu peticijuDruge peticije koje bi vas mogle interesovati
Peticija za oslobođenje BOGDANA JOVIČIĆA
54351 Kreirano: 2025-09-19
SLOBODA ZA ČORAK FILIPA
6403 Kreirano: 2025-09-15
Sačuvajmo vrtić “Pionirski grad” - neko mora!
390 Kreirano: 2025-09-16
PETICIJA PROTIV UBISTVA PASA-ZA HUMANO REŠENJE PROBLEMA NAPUŠTENIH ŽIVOTINJA
1637 Kreirano: 2025-02-11
Bez učešća Srbije na Evroviziji sa Izraelom
151 Kreirano: 2025-09-19
PETICIJA PROTIV UKIDANJA ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA
3299 Kreirano: 2025-08-21
PETICIJA ZA OSTAVKU DIREKTORICE OŠ "SEVER ĐURKIĆ" U BEČEJU
100 Kreirano: 2025-09-19
Bez secera u jaslicama – za zdrave navike nase dece
81 Kreirano: 2025-09-22
Помозимо нашем Владики Григорију да оде на лечење
154 Kreirano: 2025-09-12
Обнова ОШ "Драга Станојковић" Село Раковица, Београд
652 Kreirano: 2025-08-29
Beneficirani radni staž za zaposlene u predškolskim ustanovama
324 Kreirano: 2024-10-03
Промена назива Улице Сајмиште у Улица жртава логора Земун
51 Kreirano: 2025-09-16
ОБЕЗБЕДИМО РЕДОВНОГ ПЕДИЈАТРА У КОВИЉУ И БУДИСАВИ
594 Kreirano: 2025-08-06
Tražimo izmeštanje teretne obilaznice van Pančeva
1114 Kreirano: 2025-08-08
SENZORI ZA ŽIVOT DECE! DIJABETES REVOLUCIJA
16118 Kreirano: 2023-11-06
Петиција за издавање употребне дозволе парку на Алтини
271 Kreirano: 2025-09-06
Ukidanje male mature
21 Kreirano: 2025-09-17
Optika Bela Palanka 2025.
157 Kreirano: 2025-09-12
Peticija za otkazivanje nastupa Đorda Davida na Danima Ludaje 2025.
106 Kreirano: 2025-09-11
Da imamo VODE u Vodovodskoj ulici!
16 Kreirano: 2025-09-19