Avgustovski Rok

Bosko

/ #20 Prirodno-Matematicki Fakultet

2016-04-23 00:38

Vazda kad koracam ulicama prelijepe  nam Podgorice, gledam kako sve vrvi od naroda. Kafici puni, svi se druze, svi se smiju , a ja ? Ja bradom na grudi, pogled u beton. Zasto? Zato sto mi Prirodno-matematicki fakultet oduze sve to . E sad, ja kad se tako pozalim , svi ce reci : "A brate, ti se sad cijepas , ali kad ga zavrsis si svoj covjek." Ciji sam ja covjek jadni ne bili ? Budimo realni , kad zavrsis fakultet sto te ceka? Ceka te sve, ako ti je na fakultetu dato sve da usvojis. Znate li sto nam je  dato ? 12 matematika za 3 godine. Akcenat stavljam na naziv smjera , Racunarske Nauke . Ajde dobro, ni tih 12 matematika nije problem, rekoh sebi. Ali me brzo presjece surova realnost, svaku matematiku profesor cijeni kao da je jedina na kojoj se racunarstvo zasniva pa je tako i ocjenjuje. Toliko je odnos predmeta (matematickih i programerskih) poremecen , da na 3. godini vi vise i nemate osjecaj da studirate Racunarske Nauke, jer od njega su ostali samo...dugmici . Umjesto da je akcenat na programerske predmete, da oni imaju visok standard za ocjenu , a da je na matematickim predmetima standard nizi , situacija na nasem smjeru je potpuno obratna. Ljudi koji upisu Racunarske Nauke, vjerovatno im je prva pomisao : "Ima dosta matematika, ali pogledaj koliko samo programerskih predmeta ima! Mora da je odlican smjer! " Smjer je nikakav, ocajno organizovan. Na prste mogu izbrojat programerske (racunarske) predmete koji su vam korisni , i imenovat jednog jedinog profesora iz programiranja koji ce vas necemu korisnom nauciti i ostaviti utisak da ste nesto radili ! To je Goran Sukovic, a predmeti su svi predmeti koji se kod njega izvode : Uvod u kompjuterske nauke, Strukture Podataka, Internet Tehnologije, Vjestacka Inteligencija i Programski prevodioci. Sve ostalo je 0 cista. Zasto ? Zato sto su ocajno organizovani predmeti,  gotovo svi su teorijski bazirani ili su standardi za polaganje toliko niski da sa minimalnim trudom ga mozete poloziti. Najbolji primjer su vam predmeti profesora Stevana Scepanovica , 4 predmeta, svi teorijski bazirani predmeti, od 300-600 slajdova ciste teorije bez jednog jedinog prakticnog primjera. 4 semestra klasicne teorije, bez jednog jedinog prakticnog primjera koji bi nama studentima mogao pokazati kakvu svrhu mi od svega toga imamo u "stvarnom" svijetu, koji je praktican i koji zavisi iskljucivo samo od znanja da nesto realizujete.  Zamislite samo da u svojoj glavi stavite oko 300 slajdova teorije , sve u cilju odgovaranja 70 teorijskih pitanja za vremenski rok od sat i 30 minuta.  Pa onda nakon mjesec dana, jos 300. Pa sledeci semestar, jos 300. Pa opet 300,sledeci semestar. I onda na kraju jos jednom 300. Ljudi, nemojte da se sprdate. Svaka rijec odatle ispari one sekunde kad prodje kolokvijum, a profesor misli da nas je naucio , misli da nam je pomogao , sto nam je otezao da prepisemo jer nam daje po 70 pitanja, nasumicno izmijesanih kako bi napravio dodatnu prepreku za prepisivanje od kolege koji inace sjedi na 5 metara od vas. Da bi covjek to naucio , da bi to polozio, mora da se odere od rada, od ucenja. A nista ne nauci ! Klasican primjer, predmet pod nazivom : "Bezbjednost racunarskih sistema" dje se kao i sto sam naziv kaze, i kao sto svaki laik moze pretpostavit, radi o tome kako da sacuvate vas racunarski sistem od hakerskih napada kao i drugih problema koji mogu ugrozit tu bezbjednost.Iz toga predmeta mi nijednom nismo racunar upalili, da vidimo kako taj napad moze izgledat, kako ga mi kao programeri mozemo identifikovat i kako ga mi kao ljudi koji se smatraju za ljude koji su polozili predmet Bezbjednost racunarskih sistema , mozemo rijesit. Ne znamo nista o tome ! Ali za to moras "baciti" 10 dana ucenja, minimum, da bi polozio taj kolokvijum(kolokvijuma ima 2 + zavrsni ispit).Bacas vrijeme ,ucis stvari koje ti NIKAD nece nista znaciti, ne jer nemaju vrijednost, vec jer su ti ispredavane na takav nacin  i jer se zahtijeva znanje o njima na takav nacin. Takvih predmeta, programerskih je vise od pola , a matematickih 100%. Dubina do koje se ide u matematikama na smjeru koji bi trebao da predstavlja racunarstvo je nevjerovatna,toliko stvari koje nam nikad u zivotu nece trebat, toliko opterecivanje mozga, ljudi da bi polozili Analizu 1 moraju da znaju u prste 50 teorema, kao i 50 njihovih dokaza. Kad ce njima to ikad trebat u zivotu ? Pitaju li se profesori koliko je samo apsurdan nacin na koji oni predaju to sto predaju kao i nacin na koji ispituju ? Da bi polozio jednu od tih matematika, moram da joj se posvetim kao da mi zivot zavisi od nje. Samo da bih je polozio , ostavljaci sve ostalo po strani , u sijenci, jer programerske predmete cu proci , nije problem(svako tako razmislja) ali zato tu jednu matematiku , pa da mi je covjek stavi kao jedini predmet u semestru , strah bi me bilo da je ne polozim koliko je standard visok . To nisu matematike, to je borba na zivot i smrt .Na nas fakultet ,Bear Grylls-a da ubacite , ne bi se znao vratit civilizaciji.  Ocu da se smijem i ja kao ostali sto sjede u kaficima kad su lijepi dani , ocu i ja da idem na fakultet srecan sa osmijehom , i da tamo gledam srecne i nasmijane ljude . Ovaj avgustovski rok je mali problem , kakvi problemi stvarno na ovom fakultetu postoje. Ali posto je on trenutno aktuelan , svoj potpis sam dao i za njegovo rjesenje cu se borit' kao sto se borim da polozim ove matematike. ZA SETNJU S VISOKO UZDIGNUTOM GLAVOM, ZA SETNJU SA OSMIJEHOM,  TRAZIMO AVGUSTOVSKI ROK INACE... BUNT ! 


P.S. Kad diplomiram naslikacu jedno veliko sunce u ovo nam atomsko skloniste od fakulteta, pa da nas i ono ogrije jednom onamo. 

Plaćeno reklamiranje

Ovu peticiju ćemo oglasiti za 3000 ljudi.

Facebook