PETICIJA ZA REFERENDUM O UGOVORIMA ZA AUTOPUT SMOKOVAC-MATESEVO
Geko |
/ #72014-12-03 16:08Da li neko shvata da je kroz cjelokupnu istoriju razvoja drzava, unapredjenje infrastrukture, posebno putne, bio preduslov ekonomskog razvoja. Te dvije stvari idu jedna uz drugu. Svakome je jasno da ovaj projekat (misleci na izgradnju samo ove dionice) nije isplativ po brojnim kalkulacijama i da je NPV negativna, ali moramo imati u vidu da izgradnjom ove dionice, koja je najzahtjevnija kako finansijski tako i sa aspekta gradnje, znacajno otvaramo mogucnost za izgradnju preostalih dionica u vidu javno-privatnog partnerstva sto je i cilj od samog starta! Izgradnja KOMPLETNOG auto-puta je nesto potpuno drugo i njegova analiza isplativost se moze dosta lako opravdati cak i u prilicno konzervativnim projekcijama. Ako ste ikad vozili van Crne Gore znacete o cemu pricam ako kazem da sam mnogo puta bio razocaran sto nas ljudi jednostavno izbjegavaju zbog nasih katastrofanlih puteva, da ne pominjem nesrecne slucajeve kojih nije bilo malo kroz platije. Mi pricamo o nekoj proizvodnji i fabrikama itd ali prvo moramo da shvatimo da mi jednostavno nemamo kapaciteta da budemo konkurentni u bilo cemu kad je rijec o masovnoj proizvodnji iz milion miliona razloga i to svako objektivan zna. Moze li mi neko objasniti da sad na primer otvorimo fabriku sampona, detrdzenata itd, kako mozemo biti konkurenti jednom Henkelu koji je svetski gigant i koji postize tolike obime prozivodnje gdje su njemu nabavke sirovina 55 puta jeftinije, kanali prodaje i pozicija na trzistu uveliko uspstovanjeni, da ne pominjem vrijeme i napor koji su potrebni da bi se kreirao jedan novi brend.. Ajde da ulozimo po par miliona u fabrike u svaki grad ali neka mi neko izvede studiju isplativost tih investicija?! Kome prodati robu?! Kako biti konkurentan?! Kako postici dobre cijene?! Pa nikad toliku ekonomiju obima ne mozemo postici niti imamo ljudskih resursa za neke takve proizvodnje. Nas prioritet moraju biti usluzne djelatnosti (ugostiteljstvo, turizam, finansije, energetika, informacione tehnologije itd..) da ne pominjem nasu geolokaciju i povoljnosti transporta preko luke bar ka dunavu i dalje ka centralnoj evropi, tu se nalaze plodovi koje treba da ubiramo. Sve ove djelatnosti iako nisu proizvodnog tipa predstavaljaju dodatu vrijednost u BDP-u. Da ne bih detaljisao o svemu ovdje, zelio bih da ponovim, kao neko ko se ozbiljno bavi ovakvim temama i projekcijama, da je ovaj projekat sam po sebi skroz neisplativ i to je svima jasno ali isto tako vjerujem da nije tesko shvatiti da je izgradnja preostalih dionica i samim time kompletnog auto-puta u vidu javno-privatnog partnerstva realnost nakon izgradnje ove dionice i to bi bilo nesto sto u potpunosti mijenja okolnosti u kojima zivimo i poslujemo a posebno za navedene grane koje trebaju da nam budu prioritet! Ako ste vec za proizvodnju, treba razmisljati o nekim unikatnim stvarima ili proizvodima prepoznatiljivog kvaliteta jer ako pricamo o nekoj proizvodnji veceg obima za sire mase, to je najvece zamlacivanje... Naravno ovo je sve bilo pod pretpostavkom da je nasa Vlada sposobna da sprovede ovakav projekat na pravi nacin u sto nas nije mnogo puta do sad uvjerila, tako da mislim da nam najveci fokus mora biti na ispitivanje njihove strucnosti da realiziju ovako vazan razvojni projekat a ne da se bavimo isplativoscu i potencijalnim benefitima ili steti kad je to prilicno jasno.. Konacno da se jednom zaduzimo i da znamo dje ce otici te pare a ne sve u javnu potrosnju kao do sada... Pozdrav |
|
Светосавски проглас за спас Косова и Метохије: Не ултиматуму – не капитулацији!
Слобода за Андреjа Гњота!
ПЕТИЦИЈА ЗА ДОНОШЕЊЕ РЕЗОЛУЦИЈЕ О ГЕНОЦИДУ НАД СРПСКИМ НАРОДОМ У НДХ У ПЕРИОДУ ОД 1941. ДО 1945. ГОДИНЕ
Zaštita Nacionalnog Dostojanstva: Isključenje Marije Vukovic iz Reprezentacije Crne Gore
NO to violation of Serbia - НЕ цепању Србије
ИЗЛАЗАК ИЗ СВЕТСКЕ ЗДРАВСТВЕНЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ!?
Подршка за одбрану Косова и Метохије - Приступите Покрету за одбрану Косова и Метохије
PETICIJA ZA SKIDANJE JOVANE JEREMIC SA NACIONALNE FERKVENCIJE
Da li želite nešto da promenite?
Promena se ne događa ako ćutite. Autor ove peticije se pokrenuo i preduzeo akciju. Hoćete li i vi uraditi isto? Započnite društveni pokret kreiranjem peticije.
Pokrenite sopstvenu peticijuDruge peticije koje bi vas mogle interesovati
Peticija da se 3. i 4. maj proglase danima sećanja na žrtve masovnih ubistava
9574 Kreirano: 2024-02-20
Zajedno, za novi život!
588 Kreirano: 2024-04-29
ПЕТИЦИЈА ЗА ДОНОШЕЊЕ РЕЗОЛУЦИЈЕ О ГЕНОЦИДУ НАД СРПСКИМ НАРОДОМ У НДХ У ПЕРИОДУ ОД 1941. ДО 1945. ГОДИНЕ
8670 Kreirano: 2024-02-14
Vratite Belu na lokaciju
206 Kreirano: 2024-05-02
Apel da Stara hala u Kraljevu ponese ime Vladimira Dašica
148 Kreirano: 2024-04-27
Da Uroš završi školu
89 Kreirano: 2024-04-29
Peticija za izmeštanje brze pruge van naseljenog područja grada Jagodine
285 Kreirano: 2024-04-19
PRAVDA ZA UGLJEŠU
67 Kreirano: 2024-05-01
Крушевљани неће хотел на Багдали!
176 Kreirano: 2024-04-25
Zaustavimo rušenje Šećerane
351 Kreirano: 2024-04-14
VRAČAR NIJE VAŠAR - Peticija za svođenje reklamiranja kockarnica i kladionica na društveno odgovoran način
54 Kreirano: 2024-04-24
NE RUŠITI KUĆE / NE DEVASTIRATI KRALJE - VASOJEVIĆE
34 Kreirano: 2024-04-28
Петиција против уступање школске зграде ОШ „Стефан Немања“ са четристотине ђака ради изградње нове зграде „Француске школе“.
1749 Kreirano: 2024-04-16
O.Š. "Vladislav Ribnikar" - Memorijalni centar
127 Kreirano: 2023-05-07
SENZORI ZA ŽIVOT DECE! DIJABETES REVOLUCIJA
15407 Kreirano: 2023-11-06
Apel za udruženo delovanje opozicije u Zrenjaninu
16 Kreirano: 2024-04-29
GARI: Peticija za odnošenje prikupljenog otpada sa divlje deponije
14 Kreirano: 2024-04-29
Pesacka ili biciklisticka staza od Pozarevca do Ljubiceva
11 Kreirano: 2024-04-29
Dan sećanja u školskom kalendaru za sve žrtve od 03. i 04.maja 2023
1491 Kreirano: 2024-04-18
Stop proterivanju porodice Tereh!
1212 Kreirano: 2024-03-25