Produzenje roka za zavrsetak studija po starom programu

Quoted post


Gost

#255 Re:

2013-12-10 16:17

#254: -

Upravo to. Potpisala sam peticiju ali mi nije jasno zasto se trazi samo produzenje za dve godine. Ovo je konstruktivna kritika ili sugestija...kako god. Mozda ce gospodja Tereza da bolje to objasni, ali mislim da na ovaj nacin se samo daje dobar argument onima koji su postavili ovaj rok za diplomiranje jer MI sad opet trazimo neki rok...plus svi znamo da je produzavan vec dva puta ( razlozi irelevantni za pricu). Nekako je logicnije da se peticija uoblici tako da se svim studentima koji studiraju po starom programu omoguci zavrsavanje studija bez ikakvog roka kako smo i poceli..nije bilo nikakvih ogranicenja. Ljudi su u teskim vremenima najcesce kao apsolventi, se zaposljavali da bi izdrzavali sebe, porodicu, pa neko se i razboleo,zivot je nepredvidiv...ali su se vracali i dalje se vracaju da zavrse ono sta su poceli. Sad je tu bolonja, pa taj rok i opet se trazi neki rok, dodatne dve godine. Oni koji odlucuju mogu reci "sad trazite dve, pa cete opet za te dve godine traziti dve itd.." i to ne vodi nikuda samo stres za studente.

Samo da naglasim jos jednom, ja sam u potpunosti uz sve kolege koji su pokrenuli i sve koji su potpisali ovu peticiju.

Odgovori

Majka TEREZA

#257 Re: Re:

2013-12-10 17:22:39

#255: - Re:

Pitanje je u redu. Odgovor, na žalost, ne mogu da dam javno kroz komentar, pošto može biti zloupotrebljen na štetu studenata sa velikim posledicama da ni zahtev za produzenje od 2.g. ne bude usvojen. Prosledicu odgovor organizatoru peticije na njegov e-mail, a onda neka on sa ostalima odluči da li će Vam odgovoriti, kako i na koji način. Moj zadatak je da pomognem, a ne da nanosim štetu, a kao diplomirani pravnik i advokat sa tridesetogodišnjim radnim iskustvom znam kako se tumače zakoni koji su u primeni, šta je zakonito, šta je u suprotnosti sa zakonom i da izvučem zaključak šta je moguće ostvariti i dobiti, a šta neće moći da prodje i iz kojih razloga. Zato što mi je stalo do svih Vas vodim računa i o najmanjim sitnicama da ne napravimo greške u koracima i ne ostanemo i bez "vrapca u rukama".

Zbog ovoga, molim, da se što veći broj studenata uključi tako što će postavljati mnogobrojna pitanja, jer u pravu ne postoji nijedno nedozvoljeno, nezgodno, neprijatno, bezvezno... pitanje, pošto će se iz njih izvući sve što je korisno za sadržinu zahteva, da se pruži što veći broj informacija sa svih fakulteta kako i šta rade starim studentima i sa kojim se sve problemima i mukama sreću stari studenti, da bi i odatle izvukli ono što predstavlja suštinu i ozbiljan problem, kako bi se uokvirili i sačinili zahtevi koji mogu imati prolaznost kroz izmenu i dopunu zakona. Za one koji nisu pravnici i ne studiraju pravo neće biti beskorisno da ih upoznam sa činjenicom da je izmena jedan postupak, a dopuna drugi, a mogući su i izmena i dopuna istovremeno. Kod izmene se traži da se već važeća i postojeća odredba-član drugačije regulišu i prestaje da važi ono što je bilo ranije, a počinje da se primenjuje ono što je izmenjeno na pravno dozvoljeni i predvidjeni način, od trenutka kada te izmene stupe na snagu. Kod dopune zakona se samo dodaju pitanja, prava, obaveze... koji nisu obuhvaćeni važećim zakonom iz bilo kojih razloga, a život i praksa su pokazali da to predstavlja pravni vakuum ili pravnu prazninu i da ne bi došlo do pravne anarhije i haosa, da svako tu prazninu rešava kako on smatra i tumači lično u svom interesu, ne u interesu šire zajednice, neminovne su dopune, tako što se dodaju novi članovi ili novi stavovi kod postojećih članova koji regulišu nova pitanja.

Kroz započetu akciju možete tražiti i izmene i dopune Zakona o visokom obrazovanju, ali da ne bi bili neozbiljni, smešni, neznalice... pred stručnim i nadležnim organima i pojedincima koji će nas primiti, saslušati i razmatrati i odlučivati o postavljenim zahtevima, pišite svi o svemu i svačemu, ja ću uz pomoć organizatora sve da prečistim, izdvojim ono što je moguće i dozvoljeno i tražićemo sve što smatramo da će proći, ali moramo biti svesni i činjenice da ne mogu uvek svi zahtevi da budu usvojeni, zbog čega se mora dati prioritet osnovnim i ključnim zahtevima od kojih se ne možemo odreći, a oni drugi, manje značajni ako prođu super, ako ne nema razočarenja.

Na ovaj i ovakav način se radi: konstruktivno, brzo, ekspeditivno i efikasno, pa javljajte se i pišite što više.