Bus Plus, život MINUS, stop validaciji mesečnih karata


#226 Re: Ко валидира - профитира

2012-02-12 13:20

#225: Координатор за опозив - Ко валидира - профитира Ако увек валидираш картицу и охрабрујеш људе на твојој линији да то чине, убациће више возила и имаћеш бољу линију. Ако не, нека друга линија ће бити појачана. То је смисао валидације.

Na žalost, ovo je potpuno netačno, da ne kažem da je ovakva primedba i zlonamerna. Validacijom se stiče uvid samo u broj putnika koji ulazi na određenoj stanici. Zamislimo situaciju: Imamo autobus na liniji X, projektovan za 100 putnika koji saobraća od početne stanice A do krajne stanice Š. Između, jelte ima stanice B, V, G... i tako dalje. Recimo da na stanici A uđe 95 putnika, ili 95% kapaciteta, što bi pretpostavljam moglo da se nazove opterećenošću. Na stanici V je npr. pijaca na koju su se ti ljudi uputili i svi redom izađu na njoj uključujući i recimo 5 koji su ušli na stanici B, a uđe 6 koji se sa pijace upućuju ka krajnjoj stanici Š. Dakle, u autobusu se između stanica V i G vozi ukupno 6 (šest) putnika dok je sitem evidentirao da ih ima 107 što je veći broj od maksimalnog kapaciteta. Dakle, BusPlus nam daje zaključak da je ova linija preotperećena, iako na svim ostalim stanicama recimo naizmenično uđe i izađe po 5 putnika jer naš autobus X dolazi na krajnju stanicu Š sa 95+5+6+27x5=241 putnikom što je oko 2,5 puta više od maksimalnog kapaciteta. Ljudi verovatno sede na krovu kao u Indiji koliko je autobus pun, barem po BusPlusu a u stvari je u istom trenutku, posle "pijace" istovremeno u autobusu ne više od 10 putnika.

Međutim, stvari mogu da se gledaju i ovako: Na početnoj stanici A autobus na liniji X čeka 95 putnika koji su krenuli na pijacu. Polasci su na svakih 15 minuta recimo. Za tih 15 minuta, na stanici se stvara solidna gužva. Putnici gledaju oko sebe i imaju priliku da vide bilborde sa ponudama firmi. Na stanici D, autobus čeka samo 5 ljudi u proseku. Nagradno pitanje glasi: Ako ste vlasnik firme koja pod zakup daje bilborde i reklamni prostor po gradu, gde ćete staviti više bilborda i po kojoj ceni ćete ih davati u zakup, na stanici A ili na stanici D?


Gost

#227

2012-02-12 14:38

Ukoliko se ne ukine validiranje mesečnih karata i još se uvede validacija samo u stajalištu, kvalitet prevoza bi se jako UNAZADIO tj. guzve bi bile neverovatne, autobus bi stajao dugo u stanici i putovanje bi trajalo čitavu večnost. Zar to ide na BOLJE????
LEKS

#228 Re: Бус-плус а у аутобусу минус

2012-02-12 21:35

#99: 888 - Бус-плус а у аутобусу минус

Dokle vise?Ima li kraja glupostima i prevarama,lopovluku.30 godina putujem gradskim prevozom i nisam se nikad svercovala, znala sam da GSP ima koristi od toga,i postovala sam to. Od danas nema toga koji ce me naterati da kupim kartu!!!!NIKAD!

Predrag Cvetković
Beograd

#229

2012-02-13 05:30

Molim vas da pogledate i peticiju:
http://www.peticije24.com/bus_minus_privatnost
Hvala.

Gost

#230

2012-02-13 09:12

Nije mi jasno kojim propisom se kaznjava kupac mesecne karte ako ne ispuni dodatne zelje prevoznika. Da li postoji zakonska mera protiv kupca ( koji placa unapred za mesec dana)i gde? Ne verujem. Opet probni balon!

Gost

#231

2012-02-14 14:16

Primarni razlog zasto sam protiv validiranja personalizovanih karata u sistemu bus plus je zato sto se time narusava privatnost korisnika. Svaki put kada se otkucate registrujete se kojim prevozom se licno vi krecete u koje vreme i kojim danima. Cak je i policiji potreban nalog za pracenje nekoga, kako je moguce da privatna firma sad to ima pravo da radi?

Gost

#232 Re: Re: Ко валидира - профитира

2012-02-14 15:01


Gost

#233

2012-02-14 17:25

bas me interesuje kako ce da dokazu da nisam overio
kartu kad se nigde ne odjavljujem kad izadjem. a i
iskreno se nadam da ce uvek biti dva svedoka koja ce
da posvedoce da sam je prineo aparatu. evo ja se
blanko javljam kome god takav svedok treba. da ne
bude zabune ja imam regularnu mesecnu uplacenu od
firme, mada posto su ovako bezobrazni ne osudjujem ni one koji ih nemaju

Gost

#234

2012-02-14 22:47

Bolje su stare povlastice nego ova !!!

Gost

#235

2012-02-15 03:01

Peticija protiv overavanja mesečnih pretplatnih karata predstavlja razuman odgovor na bahato ponašanje kreatora busplus sistema,koji je (u navedenom delu) potpuno u suprotnosti sa Ustavom i nizom zakona RS.
Neprihvatljivo je da "vlast" ne odustaje od sulude namere, iako su dosadašnje reakcije građana na busplus torturu, više nego jasne.
NIKO NEMA PRAVO DA KAŽNJAVA BILO KOGA KO JE UNAPRED PLATIO PREVOZ ZA MESEC DANA, SAMO ZATO ŠTO NEĆE DA SE "PRIJAVLJUJE" U SVAKOM VOZILU.
PRIMEDBA:
U ovakvim slučajevima nebitan je broj ljudi koji će potpisati peticiju.(Zabluda je da "većina" ima tapiju na istinitost i ispravnost razmišljanja !)
JA SIGURNO NIKADA NEĆU OVERAVATI SVOJU ELEKTRONSKU MARKICU, ČAK I KADA BIH BIO JEDINI KOJI TO RADI I KOJI JE ZBOG TOGA SUDSKI PROCESUIRAN ILI ONEMOGUĆEN DA KORISTI GRADSKI PREVOZ (TJ. STAVLJEN NA CRNU LISTU BUSPLUS-A).

PREDLOG:
Prvi naredni korak bi trebao da bude poziv na bojkot overe elektronskih markica.
Drugi naredni korak bi trebao da bude podnošenje tužbe sa visokim odštetnim zahtevom, Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu.
Na kraju, još jednom VELIKA PODRŠKA INICIJATORIMA OVE PETICIJE !
ZDRAV RAZUM

#236 Re:

2012-02-15 03:14

#230: -

Naravno da ne postoji nikakva zakonska odredba da lice koje plati prevoz UNAPRED, može da bude kažnjeno zato što ne učestvuje u brojanju saobraćaja ! Takav "pristup" je direktno u suprotnosti sa Zakonom o obligacionim odnosima, da ne pominjem ugrožavanje elementarne slobode građanina i vrlo moguće zloupotrebe njegovih ličnih podataka. Građanin plaća i dobija uslugu prevoza. Kraj priče. Statistika prevoza nije obaveza građanina. Bajke u stilu "da overa ima smisla, jer bi se time poboljšao kvalitet prevoza", nisu ni za predškolski uzrast i u direktnoj su koliziji sa pohlepnim karakterom našeg prosečnog birokrate, koji često zna otvoreno da kaže kako ga opšti interes uopšte ne dotiče ?!

 


#237 Re: Re:

2012-02-15 12:18

#236: ZDRAV RAZUM - Re:

Na žalost postoji http://www.sllistbeograd.rs/pdf/2011/30-2011.pdf#view=Fit&page=1, članovi 13 i 19, ali je na nama građanima da pokušamo da je osporimo i tražimo da se ukine jer sigurno nije utemeljena na zdravom razumu.

Ratka

#238 Re: vrednost aparata

2012-02-15 16:35

#17: -

vrednost aparata je 800 E. Tako da neki aparati vrede vise od autobusa u kom su postavljeni


#239 Re: Re: vrednost aparata

2012-02-15 17:12

#238: Ratka - Re: vrednost aparata vrednost aparata je 800 E. Tako da neki aparati vrede vise od autobusa u kom su postavljeni

Mislim da je ova cifra preterana i da vrede višestruko manje, ali ću proveriti ovih dana tu informaciju. Mislim da za taj novac moće da se kupi daleko sofisticiraniji uređaj.


Gost

#240 Re: Re: Re:

2012-02-15 17:39

#237: SĐ - Re: Re:

Pravilnik kojim je predvidjena validacije doneolo je gradsko vece ciji je predsednik gradonacelnik a isti potpisao njegov zamenik Krkobabic.Predlazem da ih zatrpamo protestima i zahtevima za izmenu pomenutog Pravilnika.Istovremeno izgleda da su postojala 2 zahteva za izdavanje legitimacije sto takodje nije legitimno i ukazuje na prevaru od strane Busplusa.


#241 Re: Re: Re: Re:

2012-02-15 18:22

#240: - Re: Re: Re: Pravilnik kojim je predvidjena validacije doneolo je gradsko vece ciji je predsednik gradonacelnik a isti potpisao njegov zamenik Krkobabic.Predlazem da ih zatrpamo protestima i zahtevima za izmenu pomenutog Pravilnika.Istovremeno izgleda da su postojala 2 zahteva za izdavanje legitimacije sto takodje nije legitimno i ukazuje na prevaru od strane Busplusa.

U potpunosti se slažem i podržavam!

Ovaj post je uklonjen od strane autora peticije (Prikaži detalje)

2012-02-15 20:34



Gost

#243 j

2012-02-16 12:25

ej,super nam ide sa brojem potpisa,ovim tempom necemo nista da uradimo. mozemo da zatrpavmo do sutra pismima il cim god djilasa il krkobabica,bice im sve jedno,samo ce da radi delete! ja sam svima pisma poslala,jedino su mi iz gsp-a poslali odgovor,nemaju oni veze sa tim i adrese kome mogu da se obratim. nije ovo vise javni gradsi prevoz u sluzbi gradjana,sada je marketing trip stvoren isklucivo zbog profita,i to na ljudima koji su najvise pogodjeni situacijom u ovoj nasoj banan drzavi! ajmo ljudi na ulice po potpise! niko nas nece shvatiti za ozbiljno dok ne prikupimo isto onoliko potpisa koliko ima izdatih personalizovanih kartica.i ja svoju karticu nemam nameru da ponistavam,ali za mene to je svakodnevna doza strsa, rasprava sa kondukterima. moramo po potpise!

#244 Re: j

2012-02-16 21:13

#243: - j ej,super nam ide sa brojem potpisa,ovim tempom necemo nista da uradimo. mozemo da zatrpavmo do sutra pismima il cim god djilasa il krkobabica,bice im sve jedno,samo ce da radi delete! ja sam svima pisma poslala,jedino su mi iz gsp-a poslali odgovor,nemaju oni veze sa tim i adrese kome mogu da se obratim. nije ovo vise javni gradsi prevoz u sluzbi gradjana,sada je marketing trip stvoren isklucivo zbog profita,i to na ljudima koji su najvise pogodjeni situacijom u ovoj nasoj banan drzavi! ajmo ljudi na ulice po potpise! niko nas nece shvatiti za ozbiljno dok ne prikupimo isto onoliko potpisa koliko ima izdatih personalizovanih kartica.i ja svoju karticu nemam nameru da ponistavam,ali za mene to je svakodnevna doza strsa, rasprava sa kondukterima. moramo po potpise!

Ja to gledam ovako: Bus plus još praktično nie ni krenuo a mi smo sakupili već skoro HILJADU potpisa. Vidim da peticiju potpisuju i neke čitave porodice što mi je posebno drago. U ovoj fazi treba da zatrpavamo svoje prijatelje, komšije, kolege... pismima i obaveštenjima da akcija postoji, pa da kada krene krkljanac u prevozu od prvog marta sa sve cirkusom od overavanja karata, ispratimo koliko će broj potpisnika da skoči.


Gost

#245

2012-02-17 22:01

Moj posao je takav da nekad moram promeniti i 10 prevoza da bih obavila posao.Glupo je ako im damo pare unapred da se svaki cas cekiramo.Mogu proveriti sa aparatom samo da li je dopunjena povlastica za Taj mesec.Moram izneti bar jedan komentar kolega.Najbolje da su nam ugradili ČIPOVE na jezik pa kad ulazimo u prevoz da Liznemo Validator.






Gost

#246

2012-02-18 03:35

Evo podrške jednog sjajnog kolumniste: http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1035295

Inače, slažem se da mora nešto konkretnije da se uradi, pre svega u tom smislu što peticija mora biti upućena NEKOM KONKRETNOM, sa KONKRETNIM ZAHTEVOM, i da obavezno mora uključivati dobro PRAVNO OBRAZLOŽENJE. Bez toga, jednostavno će nas ignorisati a onda će svako od nas sam morati da se stresira u susretu s kontrolorima

Gost

#247

2012-02-18 04:48

Kod nas je logika nešto nerazumljivo. Imam "besplatnu" vožnju cele godine (preko 65), ali sam morao da kupim legitimaciju i uplatim 400 dinara. Pored toga, svaki put moram da overim "besplatnu" vožnju, pod pretnjom visoke kazne(!?). Kad je već besplatna, zar nisam mogao da dokažem godine ličnom kartom, za koju sam morao da priložim validna dokumenta? Logično.
Nešto razmišljam, bilo bi nam daleko bolje da su umesto ovih busplus zajebancija zamenili krševe od tramvaja i autobusa (nema grejanja, ne otvaraju se vrata, a neka se i ne zatvaraju, sedišta bože sačuvaj...), a i ponekod privatnog vozača (koji kao da vozi ugalj ili krompire, a ne ljude). Šta mi znači SMS, koji ću morati da platim, kad mi bus (recimo 89) stiže za 20 minuta? Pa i kada dođe, veliki je rizik ući i izaći iz prevoza, ovih dana.
Logika (njihov izgovor) - bolji prevoz je proizašla iz logike - uzeti što više novaca, a kvalitet prevoza ostaje isti.
Za mene je logičnije da svi plaćaju istu cenu prevoza, ili da niko ne plaća. Gde god ima privilegovanih grupa, ima i mahinacija, jedni plaćaju za druge. Sećam se nocilaca "spomenice 1941." i narodnih heroja. Koje su to bile privilegije, jedino što se nisu vozili vozilima GSP.
Predrag Cvetković
Beograd

#248 Re: PAŽNJA: PRAVNA NAGAZNA MINA!

2012-02-18 13:40

#213: - PAŽNJA: PRAVNA NAGAZNA MINA!

Personalizovanu BusPlus karticu ne mozes da dobijes bez potpisivanja zahtjeva za pristupanje benefit programu. Ja sam probao ali bez uspjeha, mada mnogi kazu da moze, vjerovatno samo u teoriji...

Kombinacija potpisa na taj zahtjev i obaveza validiranja personalizovane kartice prilikom svakog ulaska u autobus/tramvaj/trolu znaci da privatna firma Apex doo moze bez ikakvih problema da rekonstruise kretanje svakog od korisnika personalizovane kartice a da na sudu niko ne moze nista da im uradi jer smo to legalizovali nasim potpisom. Ovo mogu da kombinuju sa marketinskim kampanjama, moja pretpostavka je da im je to bio i cilj.

Pokrenuo sam peticiju koja se bavi ovim pitanjem, pogledajte http://www.peticije24.com/bus_minus_privatnost


Gost

#249

2012-02-18 21:43

Sve je to deo jednog velikog zakona iz najskorije buducnosti koji se zove ACTA. BRZO SE INFORMISITE!

Gost

#250

2012-02-19 18:27

Postovani, pisala sam na mnoge adrese i do sada sam jedino dobila nemusti odgovor od Sistema Bus-plus preko lista POTROSAC od 15.02.2012.g. Problem je u tome sto sam aktivni korisnik kartice i cekova, a karte bus-plus mogu se kupiti tj. dopuniti samo na kioscima, kao jedino mesto u prodajnoj mrezi i distributeri. U svetu je intencija bezgotovinskog placanja a mi se vracamo unazad veoma cesto. Ovo je jos jedan u nizu promasaja i nesagledavanja zivotnih situacija nas gradjana. Na kraju ugrozavaju mi pravo na izbor nacina placanja, da ne kazem da se osecam kao gradjanina diskriminisana.Imam utisak da nam se zivot namerno i bespotrebno sve vise komplikuje umesto da je obrnuto. Zato insistiram da Gradska vlast sa Sistemom Bus-plus, prodajnom mrezom i distributerima nadje nekoliko punktova za bezgotovinsko placanje. Pozdrav, Stanislava Milosevic