Otvoreno pismo ministru nauke

Quoted post

Justice

#132 BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

2012-10-28 07:29


Prof. dr Ljiljana Marković-Denić: VREDN0VANJE NAUČNOG DELA
Institut za epidemiologiju, Medicinski fakultet Beograd,
http://www.mfub.bg.ac.rs/dotAsset/35909.pdf


BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

Jedan autor: doprinos = 1
Više (n) autora:
- doprinos svakog autora = 1/n

ili

- dva autora- doprinos prvog 0,7
“ drugog 0,3
- više od dva autora (modifikovano) – doprinos prvog 0,5
“ drugog 0,25
“ trećeg 0,15
“ ostalih (podeliti ravnomerno) 0,1
- doprinos prvog autora je 100, a svakog
sledećeg upola manji od prethodnog

Odgovori

pera

#137 Re: BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

2012-10-28 10:14:47

#132: Justice - BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

Besmisleno je koristiti matematiku u vrednovanju necijeg učešća u kreiranju nekog istraživanja i publikovanja istraživačkih rezultata. Pa zašto postoje timovi? Ne govorim ovde o fingiranim timovima, već istinskim. To je imperativ u mnogim istraživačkim oblastima. Ako se radi istraživanje laboratorijskog tipa, pa se normalno koristi više metoda i istraživačkih pristupa, zar iko danas može da očekuje da će jedan čovek raditi npr. istovremeno i na ekpserimentalnim životinjama i ćelijskim kulturama i biohemijskim, citohemijskim i DNK analizama. Ko bi pristao da u "raspodeli poena" bude manje vrednovan? Eto puta da se i saradnja u istraživanjima i formiranje dobrih timova dovede u pitanje, a time i dobri rezultati naše nauke. Što manje normiranja, to je bolje. Ali, ono je neminovno da postoji. Zato treba da se bavimo ovim pitanjima i u tom smislu vidim potrebu da se podrzi peticija. Ovo je jedan od načina da se oglasimo u vezi problema koji kod nas u nauci postoje.


Gost

#150 Re: BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

2012-10-28 18:11:31

#132: Justice - BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

 

Politiku naucnog istrazivackog rada diktiraju profesori   jer u svim telima MPNTR vecinu cine oni.

Sistem finansiranja projekata i vrednovanja istrazivaca  je direktno proporcionalan unistavanju instituta a obrnuto proporcionalan interesima  fakultetima, pre svega profesorima i njihovim bankovnom racunima (cast cestitim profesorima).

Obrazlozenje:

Profesori su kreirali ovaj sistem i napravili zakonski alat da funkcionisu . Plate od profesure (postoji profesor koji predaje na 23 fakulteta u Sbiji i okolnim zemljama),  dodaci od nauke, placena mentorstva, inovacioni centri (pogledaj te spisak odobrenih inovacionih projekata, pojedini su dobili preko 10 projekata), članskva u UO......nema kraja. Radove im pisu studenti i uslovljavaju im odbrane publikovanjem u  vodecim casopisima.  A onda dodje doktor pripravnik (po Bolonji) u institut i suoci se surovo sa svojim neznanjem u radu sa tehnicarima.

Napominjem da se  mnogi doktorati od ideje do krajnje realizacije odrade u institutima, pri cemu kolege koje ih vode na kraju ne budu ni clanovi komisija , jer tako nalazu pravila fakulteta. Ovako postavljen sistem visokog obrazovanja i zakona o NIO stancuje nekvalitetene kadrove sa jedne strane i ugozavaju opstanak instituta sa druge strane.

 

 

 

Justice

#336 BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

2012-11-03 17:22:16

#132: Justice - BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

2012-10-28 07:29


Prof. dr Ljiljana Marković-Denić: VREDN0VANJE NAUČNOG DELA
Institut za epidemiologiju, Medicinski fakultet Beograd,
http://www.mfub.bg.ac.rs/dotAsset/35909.pdf


BROJ AUTORA I NJIHOV REDOSLED

Jedan autor: doprinos = 1
Više (n) autora:
- doprinos svakog autora = 1/n

ili

- dva autora- doprinos prvog 0,7
“ drugog 0,3
- više od dva autora (modifikovano) – doprinos prvog 0,5
“ drugog 0,25
“ trećeg 0,15
“ ostalih (podeliti ravnomerno) 0,1
- doprinos prvog autora je 100, a svakog
sledećeg upola manji od prethodnog