Ukidanje master studija kao uslova za rad u skolama

Ana K.

/ #311 Re: Masterflaster

2014-01-30 20:54

#9: Mister - Masterflaster

Slazem sa da rad sa decom treba da vode visokokvalifikovani radnici i radnice, i da se nastava odvija po savremenim modelima,  ali, na zalost, problem je u celokupnom sistemu obrazovanja, i preduniverzitetskom i univerzitetskom, jer master je samo deo vec postojeceg sistema, tako da se ne razlikuje po strukturi programa i modelima rada mnogo od ranijih stupnjeva obrazovnog procesa. Samim tim sto je nesto "vise" u smislu viseg stepena, ne znaci da je nuzno i bolje tj. kvalitetnije, a jos manje znaci da vrsi neku vrstu kompenzatorne uloge u smislu da ce jedna godina master studija nadoknaditi nedostatke i propuste univerzitetskih programa ranijeg stupnja ili pak unaprediti steceno znanje i vestine u vecoj meri. Naravno, tu nailazimo i na problem nedostatka iskustva odnosno strucnog osposobljavanja, koje je takodje sastavni deo profesionalnog delovanja, i trebalo bi da bude integralni deo univerzitetskog obrazovanja, sto kod nas nije slucaj tj. nedostaje nam vise mogucnosti za strucno usavrsavanje tokom studija, a upisivanjem mastera zapravo se gubi mogucnost brzog ulaska u profesionalnu sferu, samim tim i produzenje akademskog usavrsavanja, a svi znamo da nasi fakulteti pate od bolesti "akademizma" sto je daleko od ocekivanog saobrazavanja sa savremenim obrazovnim tokovima. Interesuje me, po kojim kriterijumima Vi tvrdite da su master studije garancija da ce diplomirani postati "strucniji i osposobljeniji" za rad sa decom? Nemojte samo da se pozivate na formalne deklaracije o ocekivanim ciljevima i ishodima obrazovanja studenata na master studijama, koje mozemo procitati u zvanicnim programima, jer kao sto svi vrlo dobro znamo, jedno je "napisano", a sasvim drugo je praksa. Dakle, potrebni su neki konkretni istrazivacki podaci koji bi potkrepili Vasu tezu.