Bus Plus, život MINUS, stop validaciji mesečnih karata

Quoted post


#226 Re: Ко валидира - профитира

2012-02-12 13:20

#225: Координатор за опозив - Ко валидира - профитира Ако увек валидираш картицу и охрабрујеш људе на твојој линији да то чине, убациће више возила и имаћеш бољу линију. Ако не, нека друга линија ће бити појачана. То је смисао валидације.

Na žalost, ovo je potpuno netačno, da ne kažem da je ovakva primedba i zlonamerna. Validacijom se stiče uvid samo u broj putnika koji ulazi na određenoj stanici. Zamislimo situaciju: Imamo autobus na liniji X, projektovan za 100 putnika koji saobraća od početne stanice A do krajne stanice Š. Između, jelte ima stanice B, V, G... i tako dalje. Recimo da na stanici A uđe 95 putnika, ili 95% kapaciteta, što bi pretpostavljam moglo da se nazove opterećenošću. Na stanici V je npr. pijaca na koju su se ti ljudi uputili i svi redom izađu na njoj uključujući i recimo 5 koji su ušli na stanici B, a uđe 6 koji se sa pijace upućuju ka krajnjoj stanici Š. Dakle, u autobusu se između stanica V i G vozi ukupno 6 (šest) putnika dok je sitem evidentirao da ih ima 107 što je veći broj od maksimalnog kapaciteta. Dakle, BusPlus nam daje zaključak da je ova linija preotperećena, iako na svim ostalim stanicama recimo naizmenično uđe i izađe po 5 putnika jer naš autobus X dolazi na krajnju stanicu Š sa 95+5+6+27x5=241 putnikom što je oko 2,5 puta više od maksimalnog kapaciteta. Ljudi verovatno sede na krovu kao u Indiji koliko je autobus pun, barem po BusPlusu a u stvari je u istom trenutku, posle "pijace" istovremeno u autobusu ne više od 10 putnika.

Međutim, stvari mogu da se gledaju i ovako: Na početnoj stanici A autobus na liniji X čeka 95 putnika koji su krenuli na pijacu. Polasci su na svakih 15 minuta recimo. Za tih 15 minuta, na stanici se stvara solidna gužva. Putnici gledaju oko sebe i imaju priliku da vide bilborde sa ponudama firmi. Na stanici D, autobus čeka samo 5 ljudi u proseku. Nagradno pitanje glasi: Ako ste vlasnik firme koja pod zakup daje bilborde i reklamni prostor po gradu, gde ćete staviti više bilborda i po kojoj ceni ćete ih davati u zakup, na stanici A ili na stanici D?

Odgovori


Gost

#232 Re: Re: Ко валидира - профитира

2012-02-14 15:01:00